Radość Doświadczenie Celowość

REGULAMIN WYKORZYSTANIA
WIZERUNKU UCZESTNIKÓW 


1. DEFINICJE

 

  • RDC – Royal Dance Company Tomasz Nawrocki, prowadzący Studio Tańca Royal Dance Center w Opolu, ul. Książąt Opolskich 48-50.
  • Personel – osoby prowadzące zajęcia, zatrudnione na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, członkowie kierownictwa, a także wolontariusze, stażyści i praktykanci.
  • Uczestnik – osoba zapisująca się i biorąca udział w zajęciach RDC (zarówno małoletnia, jak i pełnoletnia).
  • Opiekun – przedstawiciel ustawowy uczestnika małoletniego (rodzic lub opiekun prawny).

 

2. ZASADY OGÓLNE
 

2.1. RDC zobowiązuje się do wykorzystywania wizerunku uczestników w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami i zasadą poszanowania prywatności.
 

2.2. Wizerunek uczestników może być utrwalany i publikowany wyłącznie w celu:
a) dokumentowania działalności szkoły (treningi, pokazy, turnieje, wydarzenia),
b) promocji RDC w mediach społecznościowych, na stronie internetowej i materiałach promocyjnych.
 

2.3. Wykorzystywanie wizerunku uczestników nie może mieć charakteru dyskryminującego ani naruszającego ich godności.

 

2.4. Podpisanie umowy uczestnictwa w zajęciach jest jednoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego regulaminu.

 

3. REJESTROWANIE WIZERUNKU PRZEZ RDC
 

3.1. RDC informuje uczestników i opiekunów prawnych o wydarzeniach, podczas których będzie rejestrowany wizerunek.
 

3.2. Rejestracja może być zlecona osobom trzecim (np. fotografowi, kamerzyście), którzy są zobowiązani do przestrzegania niniejszych zasad.

 

3.3. Osoby rejestrujące wydarzenie są zobowiązane:
a) nosić identyfikator RDC,
b) działać pod nadzorem personelu RDC,
c) nie przebywać z uczestnikami bez opieki instruktora.

 

3.4. Jeśli wizerunek dziecka stanowi jedynie szczegół całości (zgromadzenia, imprezy publicznej, krajobrazu), zgoda opiekuna nie jest wymagana.

 

4. REJESTROWANIE WIZERUNKU PRZEZ RODZICÓW I OSOBY TRZECIE

 

4.1. Rodzice oraz osoby trzecie nie mogą rejestrować ani publikować zdjęć i nagrań z zajęć RDC bez wyraźnej zgody kierownictwa RDC.

 

4.2. Zabronione jest publikowanie materiałów przedstawiających innych uczestników (w tym dzieci) w mediach społecznościowych i serwisach ogólnodostępnych bez zgody RDC i opiekunów prawnych.

 

5. REJESTROWANIE WIZERUNKU PRZEZ MEDIA

 

5.1. Media oraz inne podmioty zainteresowane rejestracją wydarzeń RDC muszą wcześniej uzyskać pisemną zgodę RDC.

 

5.2. Wniosek o zgodę musi zawierać dane osoby/redakcji, cel rejestracji i sposób wykorzystania materiału.

 

5.3. Pracownicy RDC nie mogą udzielać mediom kontaktu do uczestników lub ich opiekunów bez zgody kierownictwa RDC.

 

6. PRZECHOWYWANIE MATERIAŁÓW

 

6.1. Materiały foto/wideo z udziałem uczestników są przechowywane zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.

 

6.2. Zasady bezpieczeństwa przechowywania:


a) nośniki analogowe – w zamkniętych szafkach,
b) nośniki elektroniczne – w folderach chronionych hasłem, z dostępem wyłącznie dla uprawnionych pracowników RDC.

 

6.3. Materiały nie mogą być przechowywane na prywatnych urządzeniach mobilnych (telefonach, pendrive’ach) bez zabezpieczenia szyfrującego.

 

7. Postanowienia końcowe
 

7.1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego i RODO.

 

7.2. Spory wynikające ze stosowania niniejszego regulaminu rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby RDC.

 

7.3. Regulamin obowiązuje od dnia 30.06.2024.