Radość Doświadczenie Celowość
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Standardy określają zasady ochrony dzieci i młodzieży uczestniczących w zajęciach, wydarzeniach i wyjazdach organizowanych przez Royal Dance Center (dalej „RDC”).
1.2. Dokument realizuje obowiązki wynikające z ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2023 poz. 1606).
1.3. Standardy obowiązują wszystkich pracowników, trenerów, wolontariuszy, praktykantów i osoby współpracujące z RDC.
2. ZASADY OGÓLNE
2.1. Dobro dziecka i jego bezpieczeństwo są nadrzędne w każdej sytuacji.
2.2. Niedopuszczalne są jakiekolwiek formy przemocy fizycznej, psychicznej, werbalnej lub seksualnej wobec dzieci.
2.3. Niedopuszczalne jest faworyzowanie, poniżanie, wyśmiewanie czy stosowanie nacisku na uczestników w sposób naruszający ich godność.
2.4. Każdy pracownik RDC ma obowiązek reagować na dostrzeżone zagrożenia dobra dziecka.
3. OSOBY ODPOWIEDZIALNE
3.1. Kierownictwo RDC wyznacza Osobę ds. Ochrony Małoletnich, odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń i podejmowanie interwencji - Tomasz Nawrocki, email: tomasznawrocki@royaldance.pl, tel.: 662 676 925
3.2. Każdy pracownik ma obowiązek zgłosić osobie odpowiedzialnej podejrzenie naruszenia dobra dziecka.
4. ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI
4.1. Relacje trener–dziecko muszą być oparte na szacunku, zaufaniu i profesjonalizmie.
4.2. Instruktorzy nie mogą pozostawać sam na sam z dzieckiem w zamkniętym pomieszczeniu – zajęcia i rozmowy odbywają się w przestrzeni jawnej i widocznej.
4.3. Kontakt fizyczny (np. poprawa postawy tanecznej) jest dopuszczalny tylko, gdy jest niezbędny, i zawsze w sposób bezpieczny oraz poprzedzony komunikatem wyjaśniającym dziecku cel takiego działania.
4.4 Zabronione są wszelkie relacje o charakterze intymnym lub niestosownym pomiędzy dorosłym a dzieckiem.
5. ZASADY ZACHOWANIA UCZESTNIKÓW
5.1. Uczestnicy zajęć zobowiązani są do wzajemnego szacunku i kulturalnej komunikacji.
5.2. Zakazane są wszelkie formy przemocy rówieśniczej: przemoc fizyczna, psychiczna, słowna, materialna, cyberprzemoc.
5.3. Konflikty pomiędzy uczestnikami rozwiązywane są przy wsparciu instruktora i w razie potrzeby kierownictwa RDC.
6. ZASADY NAGRYWANIA I FOTOGRAFOWANIA
6.1. Rejestrowanie wizerunku uczestników podczas zajęć, treningów i wydarzeń wymaga zgody RDC.
6.2. Uczestnicy i rodzice nie mogą nagrywać ani fotografować zajęć bez zgody instruktora lub kierownictwa.
6.3. Materiały nagraniowe RDC przechowywane są zgodnie z RODO i wykorzystywane wyłącznie do celów dokumentacyjnych i promocyjnych.
7. WYJAZDY, OBOZY I TURNIEJE
7.1. Podczas wyjazdów dzieci kwaterowane są z rówieśnikami, trenerzy osobno.
7.2. Niedopuszczalne jest spanie instruktora w jednym pokoju z dzieckiem.
7.3. Opiekunowie dbają o bezpieczeństwo uczestników w czasie podróży, zajęć i czasu wolnego.
7.4. Obowiązuje zakaz spożywania alkoholu i substancji psychoaktywnych przez kadrę podczas wyjazdów z dziećmi.
8. PROCEDURA INTERWENCJI
8.1. W przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka pracownik niezwłocznie informuje Osobę ds. Ochrony Małoletnich.
8.2. Osoba ta sporządza notatkę i podejmuje działania zgodnie z procedurą „Niebieskiej Karty” oraz zawiadamia odpowiednie instytucje (policja, sąd rodzinny, OPS).
8.3. W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka każdy pracownik ma obowiązek natychmiastowego wezwania odpowiednich służb (tel. 112).
8.4. Wszystkie zgłoszenia są dokumentowane i przechowywane w bezpieczny sposób.
9. SZKOLENIA I MONITOROWANIE
9.1. Każdy pracownik RDC przed rozpoczęciem pracy z dziećmi zapoznaje się ze Standardami i podpisuje stosowne oświadczenie.
9.2. Personel RDC uczestniczy w szkoleniach z zakresu ochrony małoletnich, organizowanych co najmniej raz na dwa lata.
9.3. Kierownictwo RDC monitoruje stosowanie Standardów i aktualizuje je nie rzadziej niż raz na dwa lata lub po każdej sytuacji kryzysowej.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1. Standardy ochrony małoletnich są dostępne na stronie internetowej RDC i w recepcji szkoły.
10.2. Każdy uczestnik i jego opiekunowie są zobowiązani do zapoznania się z nimi przy zapisie na zajęcia.
10.3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym dokumentem stosuje się przepisy prawa polskiego.
10.4. Niniejsze standardy ochrony małoletnich obowiązują od dnia 30.06.2024.
Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.